Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 16 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Multisenzorická stimulace v místnosti Snoezelen a její využití u dětí se zdravotním postižením.
ČÍHALOVÁ, Jana
Tato bakalářská práce se zabývá multisenzorickou stimulací v místnosti Snoezelen a jejím využitím u dětí se zdravotním postižením v Jihočeském kraji. Hlavním cílem je zmapovat organizace, které aktivně využívají multisenzorickou stimulaci v místnosti Snoezelen u dětí se zdravotním postižením v Jihočeském kraji. Dílčím cílem je zjistit, jakým typem místnosti Snoezelen disponují a proč tento typ místnosti pro své klienty zvolili. Teoretická část práce popisuje definice zdravotního postižení, historii metody Snoezelen, multismyslové prostředí, kompetence terapeuta a vymezuje cíle tohoto konceptu u dětí se zdravotním postižením. Praktická část práce vymezuje cíle a výzkumné otázky práce, také výzkumný soubor a etiku výzkumu. Ve výzkumné části bakalářské práce byl použit kvalitativní výzkum, sběr dat byl uskutečněn pomocí metody dotazování, technika rozhovor. K zodpovězení výzkumných otázek a dosažení výzkumného cíle byl vlastní výzkum rozdělen do předem připravených kapitol. V průběhu výzkumu byla využita analýza rozhovorů a sekundární analýza dokumentů. Na základě zjištěných výsledků lze konstatovat, že využívání metody Snoezelen je v České republice ještě v začátku a organizace ji pomalu zařazují do svých služeb. Široké využití metody Snoezelen je však její velkou výhodou. Lze ji kombinovat s mnoha dalšími metodami, jako například bazální stimulací, muzikoterapií, arteterapii, aromaterapií, ergoterapií, fyzioterapií, i logopedií, za předpokladu odborného vzdělání terapeutů/průvodců. Lze tedy říci, že metoda Snoezelen prokazatelně zlepšuje zdravotní stav klientů.
Možnosti využití terapií u dětí s kombinovanými vadami v předškolním věku
Vorlová, Lucie ; Šumníková, Pavlína (vedoucí práce) ; Valešová Malecová, Barbara (oponent)
Diplomová práce se zabývá možnostmi využití terapií u předškolních dětí s kombinovanými vadami ve speciálních mateřských školách a běžných mateřských školách se speciálními třídami. Přináší přehled terapií, které se na školách vyskytují nejvíce. Na základě teoretických poznatků o jednotlivých terapiích mapuje, jak jsou začleněny do výchovně vzdělávacího procesu v mateřských školách. Analýza dotazníkového šetření poukazuje na nedostatky, které byly podkladem k vytvoření návrhu na zefektivnění terapií v těchto zařízeních.
Možnosti trávení volného času a nabídky aktivit pro žáky ze ZŠS v okresech Nymburk a Kolín
Chadimová, Hana ; Němec, Zbyněk (vedoucí práce) ; Mlčková, Marie (oponent)
Tato diplomová práce je zaměřena na volnočasové aktivity dětí se středně těžkým a těžkým mentálním postižením. V teoretické části se autorka zaměřuje na rozdělení mentálního postižení, věnuje se problematice integrace a inkluze, seznamuje s možnostmi volnočasových zařízení a nabízí možnosti jednotlivých aktivit pro děti se středně těžkým a těžkým mentálním postižením. V praktické části zjišťuje konkrétní možnosti volnočasových aktivit a ve spolupráci s volnočasovými zařízeními se snaží o kompletní přehled možností aktivit pro děti se středně těžkým a těžkým mentálním postižením v okresech Nymburk a Kolín. Zachycuje i zájem rodičů o jednotlivé aktivity.
Snoezelen jako speciálně pedagogická podpora u dětí s poruchami autistického spektra
Kostelecká, Magdaléna ; Zemková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent)
Diplomová práce se zabývá využitím Snoezelenu jako speciálně pedagogické podpory u dětí s poruchami autistického spektra. Snoezelen může být chápán jako způsob relaxace, trávení volného času, pedagogické působení či jako ucelená terapie. Může být praktikován v různých zařízeních a profituje z něj široká veřejnost s různými druhy postižení. Poruchy autistického spektra jsou jednou z diagnóz, u které se terapeuti k využití efektu Snoezelenu přiklánějí. Existují práce, které se zaměřují na kvantitativní zjišťování okolností spojené se Snoezelen. Proto se tato práce věnuje kvalitativnímu zkoumání využívání Snoezelenu ve speciálně pedagogickém zařízení. Tato práce si klade za cíl pomocí analýzy literárních zdrojů uceleně charakterizovat problematiku poruch autistického spektra a nastínit principy, přínosy a požadavky Snoezelenu. Následně pak pomocí kvalitativního šetření komplexně popsat způsob, jakým je u dětí s poruchami autistického spektra Snoezelen praktikován v konkrétním speciálně pedagogickém zařízení, zhodnotit tento způsob a doporučit možná vylepšení. KLÍČOVÁ SLOVA Poruchy autistického spektra, autismus, Snoezelen, Smyslová stimulace, Multismyslová místnost
Využití podpůrných terapií a stimulací v hospicové péči
Havelková, Denisa ; Zemková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Mužáková, Monika (oponent)
Název práce: Využití podpůrných terapií a stimulací v hospicové péči Cíl práce: Diplomová práce se zabývá možnostmi využívání vybraných podpůrných terapií a stimulací u klientů hospicové péče. Cílem je porovnat využívání těchto terapií v hospicových zařízeních pobytového typu, popřípadě domácí hospicové péči na území České republiky a Slovenské republiky a analyzovat způsob jejich aplikace v praxi. Pro účely práce jsou vybrány následující podpůrné terapie a stimulace: muzikoterapie, arteterapie, biblioterapie, bazální stimulace a koncept Snoezelen. Metoda práce: K výzkumu bylo použito kvalitativního i kvantitativního šetření. Jako metoda získávání dat bylo uplatněno kvantitativní šetření formou dotazníků do zařízení pobytové a domácí hospicové péče. Později metoda kvalitativního šetření formou zúčastněného pozorování průběhu částí podpůrných terapií v zařízení pobytové hospicové péče. Výsledky: Výzkum se zabýval, v našich podmínkách, stále ještě často tabuizovaným tématem smrti a umírání. To se odrazilo i ve výsledcích výzkumného šetření. Bylo zjištěno, že nabídka odborně poskytovaných, předem definovaných, podpůrných terapií v zařízeních hospicové péče není příliš rozsáhlá. Zkoumána byla muzikoterapie, arteterapie, biblioterapie, bazální stimulace a prvky konceptu Snoezelenu. Pokud hospicová...
Využití metody Snoezelen v procesu edukace žáků základní školy speciální
ŠVEJDOVÁ, Jana
Tématem bakalářské práce je metoda Snoezelen v souvislostech s procesem edukace žáků na základní škole speciální. Edukační proces tvoří součást života každého jedince a využívání alternativních způsobů intervence ve vzdělávání je často diskutovaným tématem, zejména pak se zaměřením na žáky se speciálně vzdělávacími potřebami. Teoretická část práce uvádí základní informace o mentální retardaci a podchycuje terminologické vymezení. Věnuje se klasifikaci mentální retardace, charakterizuje specifika osobnosti jedince s mentální retardací, tzn., popisuje průvodní jevy mentální retardace se zaměřením na osoby se střední a těžkou mentální retardací. Další část pojednává o procesu edukace žáků na základní škole speciální. Charakterizuje tento proces nejen z hlediska legislativního rámce, ale také z hlediska terapeutických přístupů a metod, které lze při vzdělávání využít. Poslední kapitola teoretické části se zabývá již samotnou metodou Snoezelen a jejím využitím. Popisuje historii i současnost, zmiňuje také požadavky pro budoucnost. Dále je zde zpracována část popisující základní schémata a zásady využívání metody Snoezelen a samotný prostor Snoezelenu. Empirická část přináší seznámení s obsahem kurikulárních dokumentů základní školy speciální, jimiž jsou rámcový a školní vzdělávací program. Z hlediska školního vzdělávacího programu pak zejména té části, která se zabývá vzdělávací oblastí "Člověk a jeho svět", realizovanou vzdělávacím oborem Smyslová výchova. Současně se zaměřuje také na soubor pedagogických dokumentů, kterými jsou katalogové listy záměrně zvolených žáků. Seznámení je uskutečněno formou obsahové analýzy. Technika pozorování je využita k evaluaci efektivity vzdělávací jednotky předmětové oblasti "Člověk a jeho svět" realizovanou vzdělávacím oborem Smyslová výchova ve speciálním prostředí Snoezelen místnosti. Zjišťuje také přínos speciálního prostředí Snoezelen místnosti pro rozvoj kompetencí v již zmíněné předmětové oblasti a vzdělávacím oboru. Třetí a poslední využitou technikou sběru dat jsou polostrukturované rozhovory. Tato technika má za cíl představit metodu Snoezelen v souvislostech s potřebami žáků základní školy speciální se zaměřením na cílovou skupinu žáků se střední a těžkou mentální retardací a zjistit přínos speciálního prostředí Snoezelen místnosti pro rozvoj kompetencí z pohledu vedení školy a pedagogických pracovníků. Dílčím cílem bylo zpracování návrhu metodického postupu vzdělávacího oboru Smyslová výchova pro speciální prostředí Snoezelen místnosti, který by mohl sloužit jako zdroj inspirace pro cílenou podpůrně - pedagogickou činnost v rámci místnosti Snoezelen. Na základě šetření bylo zjištěno, že koncept Snoezelen má své pozorovatelné přínosy a pozitiva. V jedné promyšleně připravené Snoezelen jednotce, s respektováním individuálních potřeb žáka, lze účinně rozvíjet všechny klíčové kompetence vzdělávacího oboru současně, v propojení s tematickým plánem výuky a pro žáky v nevšedním multismyslovém prostředí.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 16 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.